Tråkigt att vänta på en uppdatering

För ungefär tre veckor sedan så sade Eric ”ConcernedApe” Barone i ett X inlägg att Stardew Valley’s uppdatering 1.6 kommer till konsoler så snart som möjligt. För två veckor sedan fick sen reda på att en ny uppdatering 1.6.4 skulle komma till PC veckan efter det. Förra veckan fick vi 1.6.4 som innehöll bland annat bugg fixar och nya utformningar till den vanliga gruvan och till vulkanen på Ginger Island. Men än har vi inte hört något mer om den nya uppdateringen till konsoler.

Den senaste tiden har jag börjat förbereda mig på att den nya uppdateringen till Stardew Valley ska komma till Switch snart, så jag har spelat på de två bästa filerna som jag har och har slutat spela vid den första vårdagen, bara så att jag ska kunna få ut så mycket som möjligt av den nya uppdateringen när den väl släpps. Alltså att jag spelar ett helt år med allt det nya som den har att erbjuda. Sen har jag sorterat lite saker inför att jag ska uppgradera mina kistor till stora kistor med mera.

Men det gick väldigt fort, så jag har även spelat på några nyare filer medan jag väntat, men där har jag istället slutat spela när hösten börjar, eftersom Robin och borgmästaren sätter upp en ny anslagstavla där man kommer kunna få biljetter efter varje klarat uppdrag i uppdatering 1.6. Så eftersom man inte får det tidigare så vill jag inte spela längre än så.

Men det börjar bli ganska tråkigt att anpassa mitt spelande efter den nya uppdateringen när det dröjer så länge innan den kommer. Så jag hoppas varje dag att Eric Barone ska skriva att ”nästa vecka kommer uppdatering 1.6.4 till Stardew Valley även till Xbox, Playstation och Switch”, för då skulle man ändå ha ett hum om när ungefär man kan spela det även på konsol istället för löftet att det kommer så snart som möjligt.

Leave a comment